Rozkład Dnia
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
PRZEDSZKOLA PUBLICZNEGO NR 17
IM. CZESŁAWA JANCZARSKIEGO W RADOMIU
ROK SZKOLNY 2024/2025
W przedziale czasowym |
PRZEBIEG |
6.00 – 8.00 |
Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Gry i zabawy integracyjne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego. Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, grafomotoryczne itp. Słuchanie utworów literatury dziecięcej, historyjki obrazkowe. Prace porządkowe. |
Praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulująco – kompensacyjnym, rewalidacyjnym i wychowawczym. |
|
8.00- 13.00 |
8.00 – 8.15 Zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne, zestawy ćwiczeń gimnastycznych. |
8.15 – 8.30 Prace porządkowe w sali, zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania. |
|
8.30 – 8.50 (w grupie I, II, VI, VII, VIII); 8.50 – 9.10 (w grupach: III, IV, V) Śniadanie – doskonalenie umiejętności samodzielnego i kulturalnego spożywania posiłków. |
|
Zajęcia dydaktyczne organizowane przez nauczyciela wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju, zgodne z podstawą programową wychowania przedszkolnego.
Zajęcia z religii i języka angielskiego. |
|
|
|
Spacery w pobliżu przedszkola, zabawy na świeżym powietrzu, w ogrodzie przedszkolnym, zabawy i gry ruchowe. Tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania i udziału dzieci w zabawach badawczych. Prace porządkowe i ogrodnicze. Zabawy dowolne, gry i zabawy ruchowe w sali przy niewielkim udziale nauczyciela (w przypadku niekorzystnych warunków atmosferycznych). |
|
Realizacja innowacji pedagogicznych, programów i projektów edukacyjnych realizowanych |
|
Czynności samoobsługowe i higieniczne, przygotowanie do obiadu. |
|
11.15 – 11.45 (w grupie I, II); 11.45 – 12.15 (w grupach: III, IV, V); 11.45 – 12.25 (w grupach: VI, VII, VIII) Obiad – doskonalenie umiejętności samodzielnego i kulturalnego spożywania posiłków. |
|
Grupa I, II 12:10 – 13:30 Leżakowanie. |
|
Grupy starsze (III, IV, V, VI, VII, VIII) 12.15 – 12.30 Czynności porządkowo – higieniczne po obiedzie. 12:30 – 13:00 Relaksacja i odpoczynek – słuchanie muzyki, zabawy paluszkowe, zabawy swobodne, konstrukcyjne, gry planszowe, układanki, słuchanie bajek, opowiadań, fragmentów książek czytanych przez nauczyciela (realizacja ogólnopolskiego programu czytelniczego „Czytające przedszkole”). |
|
13.00 – 18.00 |
13.00 – 13.45 Pobyt na świeżym powietrzu, w ogrodzie przedszkolnym, zabawy i gry ruchowe (przy odpowiednich warunkach pogodowych). Przygotowywanie dzieci do udziału w przedszkolnych imprezach i uroczystościach, organizowanych w środowisku lokalnym konkursów, festiwali, imprez itp. |
13:45 – 14:00 Czynności higieniczne, przygotowanie do podwieczorku |
|
14.00 – 14.20 Podwieczorek– doskonalenie umiejętności samodzielnego i kulturalnego spożywania posiłków. |
|
Praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulująco – kompensacyjnym, rewalidacyjnym i wychowawczym. |
|
Gry i zabawy organizowane przez nauczyciela (dydaktyczne, badawcze, ruchowe, tematyczne, plastyczne, muzyczne, teatralne itp.) wspomagające rozwój poznawczy, społeczny, emocjonalny i ruchowy dzieci, integrujące grupę, rozwijające percepcję wzrokowo – ruchową i sprawność manualną, zdolności i zainteresowania dzieci. Rozmowy kierowane zgodnie z zainteresowaniami dzieci. |
|
Czas spędzany w ogrodzie przedszkolnym, na przedszkolnym placu zabaw (zabawy na świeżym powietrzu, w ogrodzie przedszkolnym, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze itp.) |
|
Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela (manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne). Porządkowanie sali. |