Kontakt
Przedszkole Publiczne Nr 17 im. Czesława Janczarskiego w Radomiu

Rozkład Dnia

RAMOWY ROZKŁAD DNIA
PRZEDSZKOLA PUBLICZNEGO NR 17
IM. CZESŁAWA JANCZARSKIEGO W RADOMIU
ROK SZKOLNY 2023/2024

 

 

W przedziale czasowym

PRZEBIEG

6.00 – 8.00

Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Gry i zabawy integracyjne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego. Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, grafomotoryczne itp. Słuchanie  utworów literatury dziecięcej, historyjki obrazkowe. Prace porządkowe.

Praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulująco – kompensacyjnym, rewalidacyjnym i wychowawczym.

8.00- 13.00

8.00 – 8.15 Zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne, zestawy ćwiczeń gimnastycznych.

8.15 – 8.30 Prace porządkowe w sali, zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania.

8.30 – 8.50 (w grupie I, II, VI, VII, VIII); 8.50 – 9.10 (w grupach: III, IV, V)

Śniadanie – doskonalenie umiejętności samodzielnego i kulturalnego spożywania posiłków.

Zajęcia dydaktyczne organizowane przez nauczyciela wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju, zgodne z podstawą programową wychowania przedszkolnego.

  • w grupach 3 – latków – jedno zajęcie (ok. 15 min.);
  • w grupach 4 – latków – jedno zajęcie (ok. 15 min.) w I półroczu, dwa zajęcia (każde ok. 15 min.) w II półroczu;
  • w grupie 5 i 6– latków – dwa zajęcia (każde ok. 30 min.).

Zajęcia z religii i języka angielskiego.

  • Zabawy ruchowe
  • Zabawy muzyczno – ruchowe
  • Zabawy rytmiczne przy muzyce

Spacery w pobliżu przedszkola, zabawy na świeżym powietrzu, w ogrodzie przedszkolnym, zabawy i gry ruchowe. Tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania i udziału dzieci  w  zabawach badawczych. Prace porządkowe i ogrodnicze. Zabawy dowolne, gry i zabawy ruchowe w sali przy niewielkim udziale nauczyciela (w przypadku niekorzystnych warunków atmosferycznych).

Realizacja innowacji pedagogicznych, programów i projektów edukacyjnych realizowanych
w przedszkolu.

Czynności samoobsługowe i higieniczne,  przygotowanie do obiadu.

11.15 – 11.45 (w grupie I, II); 11.45 – 12.15 (w grupach: III, IV, V); 11.45 – 12.25 (w grupach: VI, VII, VIII) Obiad – doskonalenie umiejętności samodzielnego i kulturalnego spożywania posiłków.

Grupa I, II
11:45 – 12:10
Czynności porządkowo – higieniczne przed leżakowaniem.

12:10 – 13:30 Leżakowanie.

Grupy starsze (III, IV, V, VI, VII, VIII)

12.15 – 12.30 Czynności porządkowo – higieniczne po obiedzie.

12:30 – 13:00 Relaksacja i odpoczynek – słuchanie muzyki, zabawy paluszkowe, zabawy swobodne, konstrukcyjne, gry planszowe, układanki, słuchanie bajek, opowiadań, fragmentów książek czytanych przez nauczyciela (realizacja ogólnopolskiego programu czytelniczego „Czytające przedszkole”).

13.00 – 18.00

13.00 – 13.45 Pobyt na świeżym powietrzu, w ogrodzie przedszkolnym, zabawy i gry ruchowe (przy odpowiednich warunkach pogodowych). Przygotowywanie dzieci do udziału w przedszkolnych imprezach i uroczystościach, organizowanych w środowisku lokalnym konkursów, festiwali, imprez itp.

13:45 – 14:00 Czynności higieniczne, przygotowanie do podwieczorku

14.00 – 14.20 Podwieczorek– doskonalenie umiejętności samodzielnego i kulturalnego spożywania posiłków.

Praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulująco – kompensacyjnym, rewalidacyjnym i wychowawczym.

Gry i zabawy organizowane przez nauczyciela (dydaktyczne, badawcze, ruchowe, tematyczne, plastyczne, muzyczne, teatralne itp.) wspomagające rozwój poznawczy, społeczny, emocjonalny i ruchowy dzieci, integrujące grupę, rozwijające percepcję wzrokowo – ruchową i sprawność manualną, zdolności i zainteresowania dzieci. Rozmowy kierowane zgodnie z zainteresowaniami dzieci.

Czas spędzany w ogrodzie przedszkolnym, na przedszkolnym placu zabaw (zabawy na świeżym powietrzu, w ogrodzie przedszkolnym, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze itp.)

Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela (manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne). Porządkowanie sali.